Bliv SOSU-hjælper i Den Sociale Hjemmepleje

Som SOSU-hjælper i Den Sociale Hjemmepleje skal du hjælpe med personlig pleje, støtte, praktisk hjælp og rengøring på hjemmesøg hos borgerne. Du vil også skulle guide borgerne i at få skabt struktur i deres hverdag og i egenomsorg.

I Den Sociale Hjemmepleje giver vi hjælp og støtte til udsatte og sårbare københavnere i alderen 18-65 år i deres eget hjem. De københavnere, vi hjælper, har både somatiske, psykiatriske og sundhedsfaglige problemstillinger samt sociale udfordringer.

Vores fornemmeste opgave er at hjælpe borgerne med at skabe et godt og værdigt liv ved at give dem mulighed for at udvikle sig og bruge egne ressourcer, så de kan leve et meningsfuldt og tilfredsstillende liv på deres præmisser.

Den Sociale Hjemmepleje er for borgere i Københavns Kommune mellem 18 og 65 år

Borgerne lever med et handicap, psykisk sygdom og/eller et misbrug. Vores fornemmeste opgave er at hjælpe dem til at skabe et godt liv ved at give dem mulighed for at udvikle egne ressourcer til at leve en tilfredsstillende og meningsfuld hverdag. Det gør vi ved at møde alle med respekt, ligeværd og gennem dialog.

Har du spørgsmål om arbejdet som SOSU-hjælper i Den Sociale Hjemmepleje? Kontakt:

Winnie Louise Sterndorff

Rekrutteringskonsulent

Den Sociale Hjemmepleje, Socialforvaltningen

Billede
SOSU-hjælper giver borger støttestrømper på

Som Social- og Sundhedshjælper hos os vil du:

Vis alle

Få arbejdsopgaver, der gør en forskel

  • Vi kan tilbyde dig arbejdsopgaver som matcher din faglige profil.
     
  • Få en hverdag hvor du kan bruge din faglighed i arbejdet med at gøre en forskel for de udsatte og sårbare københavnere, der har allermest brug for hjælp og støtte.
     
  • Indgå i en spændende arbejdsplads, hvor ikke to dage er ens. Der er stor forskellighed i de hjem, du vil komme i og dermed også mange forskelligartede opgaver.

Blive en del af et fagligt og socialt fællesskab, der sikrer sparring, vidensdeling og refleksion

  • Blive en del af en arbejdsplads og et team, hvor der er fokus på faglig sparring og vidensdeling SOSU-hjælpere og SOSU-assistenter imellem, f.eks. på personalemøder med enhedsleder og dit team.

Få kollegaer og ledelse, der har fokus på et godt arbejdsliv

  • Indgå i en arbejdsplads, hvor der er opmærksomhed og fokus på din trivsel og et godt arbejdsmiljø i dit team og ude hos borgerne.
     
  • Få en nærværende og tydelige ledelse, der ønsker at støtte og fremme din faglige udvikling.
     
  • Du får en grundig introduktion, og din egen opstartsmentor, så du føler dig klædt godt på til at varetage de forskellige opgaver.
     
  • Få dygtige og søde kollegaer, der alle ønsker at bidrage til et godt tværfagligt samarbejde og et humørfyldt kollegaskab.
     
  • Fleksibiliteten til en spændende karriere og tid til familieliv. Vi kan tilbyde arbejdstider hele døgnet, så det matcher din hverdag.
     
  • Og selvfølgelig mulighed for lån af tjenestecykel, og overtøj til al slags vejr.
Billede
SOSU-hjælpere cykler til deres næste besøg.